۱۳۹۰ خرداد ۲۴, سه‌شنبه

مختاباد را تنها نگذاریم! شجاعت او در اعتراض به مفقود شدن مجسمه آرش ستودنی است

در این وانفسای خموشی و سکوت سنگین حاکم بر جامعه هنری ایرانی نسبت به تمام ظلمهایی که به فرهنگ و هنر این سرزمین در سالهای اخیر شده است، حرکت اخیر عبدالحسین مختاباد خواننده مشهور ایرانی ستودنی است.
بنا براعتراف سایت اقتدارگرای « افکار نیوز » که از حامیان سر سخت سید علی خامنه ای است، این خواننده موسیقی سنتی ایرانی در اعتراض به مفقود شدن مجسمه اسب های تاریخی میدان امام  ساری که هفته گذشته خبر ساز شده است، ضمن اعتراض به فرماندار شهر، طی نامه ای دردی پنهان و جانکاه از خود و همنسلانش را مطرح می کند و می نویسد: « خواننده سرشناس در قسمتی از نامه آورده است: «من نسل سوخته اين سرزمينم. من و نسل من نه نوجواني و نه جواني را درك نكرديم...»
مختاباد که در طول همه این سالها از سوی اکثریت طیف های سیاسی مازندران حمایت شده بود در ادامه آورده است: «و... جنگ تمام شد اما نگاه جنگي و انقلابي همچنان همانند سايه اي من و نسلم را تعقيب ميكرد...»
به نوشته این سایت « مختاباد اما به همین جا بسنده نمی کند و در تماسی با هادی ابراهیمی معاون سیاسی استاندار مازندران و یکی از موافقین طرح برچیدن اسب ها از وی توضیح می خواهد. پاسخی که مختاباد با نوشتن جمله: «اينان همگي همان نسل سوخته اند كه اينك زمام امور را در دست گرفته اند و همواره با توسل به امر سطحي و شعاري از اصل مسئوليت و تعهد خود شانه خالي ميكنند» به آن واکنش نشان می دهد.»
بر ماست که او را در برابر هجمه سنگینی که رسانه های حامی خامنه ای علیه اش شروع کرده اند تنها نگذاریم و از او حمایت کنیم. به نظرم نباید هنرمند شجاعی چون او را تنها بگذاریم. این روزها امثال او که شاگرد محمدرضا شجریان نیز هست، کم پیدا می شود!

۱ نظر:

ناشناس گفت...

دوست گرامی من پس از خواندن نامه آقای مختاباد و به عنوان کسيکه والدينم مازندرانی هستند و خودم خاطرات زيادی با ساری و ميدان اسبش دارم شجاعت او را تحسين کردم و به همين فکر حمايت از او افتادم اما متاسفانه من در ايران نيستم و نميدانم آيا کاری از من ساخته است يا نه اما اميدوارم حد اقل مازندرانی ها ساکت ننشينند . با تشکر از حمايت شما