۱۳۹۰ تیر ۵, یکشنبه

پناهندگی گزارشگر معروف خبرهای جنجالی برنامه 90 در انگلستان!

دبیر سابق سرویس ورزشی اداره کل پخش اخبار صدا وسیما که افشا کننده «تخلفات مالی» حجت‌الاسلام علی‌پور، دبیر ستاد منشور اخلاقی فدراسیون فوتبال بود در انگلستان به سر می برد و در گفتگویی که با رادیو فردا داشته، اعلام کرده است که دیگر قصد بازگشت به ایران را ندارد.
امیر خسروجردی می‌گوید بین سال‌های ۱۳۷۸ تا ۸۸ در شبکه‌های خبر و جام جم سیما با عناوین گزارشگر ورزشی و جانشین سردبیر و تهیه‌کننده فعالیت کرده است.
او در گفتگو با مهدی رستم پور گفته است: « به جرات می‌توانم بگویم بیش از ۹۰ درصد از نیروهای مشغول در سازمان صداوسیما ازمخالفان سرسخت نظام هستند که بالاجبار و به خاطر گذران زندگی مجبور به کار شده‌اند.»
یکی از جنجالی‌ترین گزارش‌های دوران کار خسرو جردی پرده برداشتن از سوءاستفاده‌های مالی فراوان در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان بوده است.
او در گفتگو با رادیو فردا می گوید: « لیدرهایی که توسط فدراسیون به آلمان اعزام شده بودند در مصاحبه با من گفتند که حجت‌الاسلام علی‌پور به آنها دستور داده بلیت‌های بازی‌ها و پیراهن‌های مربوط تیم ملی فوتبال ایران را به فروش برسانند. خودم از نزدیک دیدم که بلیت‌هایی که باید رایگان در اختیار متقاضیان ایرانی قرار می‌گرفت را به دستور همین مقام روحانی ۱۲۰۰ یورو در بازار سیاه می‌فروختند. از آن پس بود که تصمیم به حذف بنده گرفتند. اتهام تخریب دولت احمدی‌نژاد و اتهام دلالی و اتهام ضد ولایت فقیه و غیره را به من زدند. چندین بار به حراست صداوسیما که به گمان من کمتر از وزارت اطلاعات نیست احضار شدم. شغلی که با هزار زحمت وعشق وعلاقه به دست آورده بودم را از دست دادم. متاسفانه سازمانی که زیر نظر مستقیم رهبری اداره می‌شود، اکثر کارمندانش از حق بیمه واستخدام بی‌بهره هستند. من به عنوان نیروی برنامه‌ای در صدا وسیما مشغول بوده و از هیچ حقی برخوردار نبودم. پس از اخراج از سازمان هیچ حقی به من تعلق نگرفت. چندین بار به اداره به اصطلاح گزینش که فقط برای نابود کردن نیروهای توانمند ساخته شده احضار شدم و بیش از ۱۰۰ صفحه برایم گزارش‌های متعدد نوشتند. از قبیل متهم بودن به وطن‌فروشی و حتی آرزوی حمله آمریکا به ایران!»
مشروح این گفت و گو را توصیه می کنم بخوانید، تا کمی درباره پشت پرده ورزش ایران بیشتر بدانید.
 

هیچ نظری موجود نیست: